I dag findes der mange værktøjer, som du kan benytte dig af, hvis du ønsker at lave et gratis nyhedsbrev til dine kunder. Et af de helt populære værktøjer er MailChimp, måske har du allerede hørt om det før? Hvis ikke, har vi allerede skrevet lidt om, hvad MailChimp er. Det kan du læse her, ellers finder du længere nede på denne side, hvorfor netop du bør bruge MailChimp, som virksomhed.
Har du en WordPress side, vil du have rigtig mange muligheder. Der er især to muligheder, vi hos bo-we vil anbefale dig.
Den første mulighed er et modul, som du nemt kan installere. Pluginnet hedder Newsletter, og er bygget til at du indefra din hjemmesides administrationspanel kan oprette nyhedsbreve og sende dem direkte til dine tilmeldte brugere. Ja, du læste rigtig, at du kan gøre det fra dit administrationspanel – og ikke behøver et ekstra program, som du skal tilgå før, du kan lave et nyhedsbrev og sende det ud.
Du kan downloade modulet her.
Modulet Newsletter giver dig mulighed for at kunne gøre de mest basale ting, som også til tider er de eneste ting, du rent faktisk har brug for. I tilfældet med at lave et nyhedsbrev, der er gratis til dine kunder.
1# Simpelt Drag and Drop
Du får blandt andet mulighed for nemt at lave dit nyhedsbrev med en Drag and Drop funktionalitet, hvilket vil sige, at du ikke behøver at skulle kode dit brev, – men blot trække og rykke i moduler og efterfølgende indsætte tekst og billeder.
2# Opfølgning på dine sendte nyhedsbreve
Inde fra modulet, har du mulighed for at skabe dig et overblik over hvor mange, der åbner dine nyhedsbreve og rent faktisk læser dem, ved hjælp af statistikken.
Den anden mulighed, du har, er at oprette dig en gratis bruger hos MailChimp. MailChimp er et online email markedsførings værktøj, hvor du nemt kan importere dine nyhedsbreve modtager til. Herfra kan du så oprette kampagner, lave nye nyhedsbreve og en masse andre ting, og det bedste af det hele er, at Mailchimp er helt gratis, medmindre du har over 2000 tilmeldte på dit nyhedsbrev.
MailChimp er verdens største platform til netop nyhedsbreve og derfor har de også flere tusindvis af brugere, som alle benytter sig af Mailchimp. Dette gør, at de har rigtig mange funktioner og muligheder, som netop gør det endnu nemmere for dig, der ønsker at oprette et nyhedsbrev, som skal se professionelt ud.
Den gratise version, som MailChimp tilbyder passer til de fleste virksomheders behov, men hvis du alligevel skulle sidde tilbage med følelse af at gerne vil tage Mailchimp til det næste niveau, så er dette selvfølgelig muligt. Hvis du ønsker det, så får du blandt andet mulighed for at kunne opsætte MailChimp flows og en mere specifik sporing for blot 100 kr. om måneden. Dette har vi beskrevet meget mere om lige her, nemlig MailChimp automation.
Inden du for alvor kan komme godt i gang med at lave nyhedsbrev gratis i MailChimp, skal du først oprette en konto. En konto hos MailChimp er som standard gratis, så længe du ikke har mere end 2.000 modtagere, samt ikke sender mere end 12.000 nyhedsbreve ud om måneden. Du kan oprette en gratis konto lige her.
#1 Liste
Efter du har oprettet en gratis konto hos MailChimp, skal du som det første oprette en liste i MailChimp, hvor du kan tilføje e-mails, der skal modtage dine nyhedsbreve automatisk. Du kan oprette så mange lister, du ønsker i MailChimp. Men for de fleste hjemmesideejere giver det kun mening at have en liste, hvor du kan foretage segmentering og gruppering.
Du opretter en e-mail liste ved at gå til “Lists”, som du finder i menuen, og efterfølgende “Create list”.
#2 Lav dit første nyhedsbrev gratis
Efter du har oprettet din liste, og tilføjet e-mails til den, er du nu klar til at lave dit første nyhedsbrev, der er gratis. I MailChimp skal du oprette dit nyhedsbrev som en kampagne (Campagin). MailChimp har utallige muligheder i forbindelse med design og layout, som du kan benytte dig af. Du finder skabelonerne under “Templates”, men det er også muligt, at du selv kan bygge din egen skabelon, der er tilpasset dine behov.
Hvis du sidder og undrer dig, hvordan integrerer jeg min MailChimp konto med WordPress, så er det intet problem. MailChimp har nemlig udviklet et modul, hvor du meget simpelt kan installere modulet, – og wolla, så snakker din WordPress hjemmeside og MailChimp sammen.
Du finder modulet her.
Når du har integreret MailChimp modulet med din WordPress løsning, kan du meget nemt indefra Mailchimps administrationspanel oprette en popup og udgive den på din hjemmeside, direkte inde fra dem af. Det, du skal gøre er at logge ind på MailChimp, klikke på “Create” og herefter “Signup form”. Efter du har klikket, vil der komme en popup, hvor du skal huske at trykke på “Pop-up form” og herefter “Begin”.
Når du har færdiggjort ovenstående steps, vil du nu kunne se, hvordan din popup skal være, vælge hvor den skal vises henne, hvilke felter kunden skal udfylde, hvilken tekst, der skal være der samt farverne på knapperne.
Når du er færdig med at opsætte din popup, skal du blot trykke nede i højre hjørne, hvor der står “Publish”, og nu vil din popup vise sig på din hjemmeside.
For at integrere MailChimp med WooCommerce, skal du faktisk gøre præcis det samme, som er beskrevet ovenover. Du skal blot installere MailChimps modul, og efterfølgende vil din WooCommerce løsning automatisk snakke sammen med MailChimp.
Ønsker du hjælp til din MailChimp opsætning, så du nemt og hurtigt kan komme i gang med at udsende nyhedsbreve til dine kunder, så er vi klar til at hjælpe dig.