MailChimp er et brugervenligt og populært email marketing platform, hvor du nemt kan sende forskellige slags mails og nyhedsbreve ved hjælp af MailChimp automation ud til dine kunder.
Mailchimp er en marketingplatform med et gratis værktøj, der benyttes til afsendelse af emails, heraf nyhedsbreve. Det blev grundlagt og lanceret tilbage i 2001, og er i dag en af de mest populære og brugte email marketing-software på verdensplan.
MailChimp er spækket med utallige funktioner, hvilket også er derfor, at vi anbefaler MailChimp til vores kunder. Da det har et godt udgangspunkt for begyndere, idet det er brugervenligt og at der ikke kræves særlig meget teknisk erfaring for at komme i gang med at sende emails ud.
Fordele forbundet med MailChimp, blandt andet følgende:
MailChimp email automation er en email, der bliver sendt ud til brugeren på baggrund af en given handling. Det kunne for eksempel være når en besøgende på din webshop eller hjemmeside tilmelder sig dit nyhedsbrev, så får den tilmeldte automatisk en “velkomst-email” tilsendt sin mail. Hertil findes der forskellige triggere i MailChimp, som du kan vælge at opsætte en automation email med. Du kan læse meget mere om MailChimps triggere her.
MailChimp email automation kan sammenlignes med en lang tunnel af ting, som du kan få MailChimp til at gøre baseret på hver brugers adfærd. Dette vil sige, at du kan opsætte det til at sende et nyhedsbrev til alle abonnementer/modtagere og baseret på, hvad modtageren gør med mailen, kan du opsætte forskellige parametre – alt efter hvad du ønsker, der gøres; sendes ud.
Eksempelvis, hvis modtageren åbner mailen og bruger mere end ét minut i mailen, kan du sende han eller hun en anden mail med x indhold. Eller hvis modtageren klikker på linket i mailen, kan du opsætte systemet til at sende en ny mail med x indhold, som er tilpasset denne bruger. Det vil sige, at du kan tracke, hvad modtageren gør ved den mail, som du har tilsendt dem, og baseret på dette, kan du sende skræddersyet mails til lige netop den person. Det er altså ret smart, at det kan lade sig gøre, ikke?
Ovenstående vil nu blive opsummeret med et virkelighedsnært eksempel. Lad os sige, at du udfylder prisberegneren på vores hjemmeside, og efterfølgende får du tilsendt et prisestimat fra os af. En uge efter hvor du har modtaget mailen, så har vi opsat MailChimp til at sende dig en mail om, hvad du synes om prisen, – åbner du denne mail, så kan vi gennem MailChimp sende dig en opfølgende mail, om vi ikke skulle tage en snak, hvor du har mulighed for at svare tilbage på. Ved dette eksempel og flow, så kan jeg i sidste ende spare en masse tid og fokusere på de kunder, der rent faktisk har interesse i at høre mere angående den pris, de har fået estimeret og tilsendt på mail.
Måske du sidder og tænker over at benytte sig af email marketing automation MailChimp, og hvad mine kunder vil sige til det – om de vil blive irriteret over, at det er en robot som skriver til dem, og ikke mig. Ja og nej, – MailChimp har tænkt over dette, og du kan nemlig inde i MailChimp system, helt selv bestemme designet på dine mails, og endda baseret på dine kunders adfærd bruge bestemte ord, så dine kunder føler, at det rent faktisk er dig, som skriver til dem.
Hos MailChimp har de et Drag and Drop modul, hvor du uden teknisk kyndighed kan bygge og opsætte flotte mails, og hertil selv bestemme indhold og billeder. Det betyder, at du som kunde ikke behøver at tage kontakt til en udvikler, når du vil sætte en ny mail op, eller foretage ændringer i den nuværende.
Du sidder måske og tænker, hvorfor sende nyhedsbreve ud? Email marketing er et voksende og rigt værktøj med mange muligheder, som du med fordel kan bruge til blandt andet markedsføring og øgning af din virksomheds salgskonvertering.
Hos bo-we sidder vi altid klar til at tage et kig på din virksomhed og se på, hvordan vi kan integrere mail flows, så du både spare tid, men også penge i sidste ende.