Brug for hjælp til oprettelse af firma mail, så er du havnet det rigtige sted. Vi giver dig et indblik i, hvilke muligheder der er ved opret firma mail, også gratis.
Hos Bo-we har vi hjulpet mange virksomheder med at finde det helt rigtige mailsystem, da der nemlig er mange muligheder at vælge mellem – lige fra gratis til abonnementsbaseret løsninger. Dertil er det vigtigt, at man overvejer, hvilket system, man bør oprette sin firma mail i.
I de fleste tilfælde vil et gratis mailsystem kunne klare dine behov, men har du dog et ønske om at sende rigtige mange mails, og at mail er din primære kommunikationskanal, anbefaler vi helt klart, at du kigger på Gmails løsning, G Suite. Det er også det, mailprogram, som vi hos Bo-we benytter os af. Da det er et af de mest solideste programmer på markedet, og ikke mindst, så slipper du uden om spam flest gange, – sammenlignet med andre.
Men hvis du oplever problemer med spamfilter, så har vi skrevet om netop dette emne. Hvor vi behandler, hvordan du kan undgå, at dine mails havner som mail spam hos dine kunder eller selv undgå at modtage spam mails.
Hvis du allerede har en hjemmeside er det muligt i 9 ud af 10 tilfælde at oprette en gratis firma mail, som er tilknyttet det domæne, som din hjemmeside er tilknyttet. Dette kaldes for en webmail. En webmail er en mail, der ligger på det samme webhotel, som din hjemmeside gør.
Ønsker du at vide, hvordan du nemt opretter en webmail gratis, så har vi allerede lavet en guide, der omhandler mailopsætning, nemlig hvordan du opretter mail. Guiden viser, hvordan du nemt gør det selv, samt hvordan du opsætter din webmail med f.eks. Apples program “Mail” både på iPhone, iPad og Macbook eller hos Outlook.
En webmail er en rigtig fornuftig samt gratis løsning. Men ved gratis løsninger, er der som regel også nogle ulemper. I dette tilfælde ved en webmail, der skal du selv opsætte din mail i for eksempel et ekstern program, og selv sørge for at integrationen mellem din online webmail og dit program virker problemfrit. Flytter du eksempelvis webhotel, så er du altså nødsaget til at opsætte det igen.
Et andet problem ved webmail er, at du ofte har en begrænsning på, hvor mange mails du må have liggende, og overskrider du denne grænse, kan du ikke længere modtage flere mails, og din mail lukker indtil, du sletter nogle af dine mails.
Den mest irriterende og sidste er, bliver din hjemmeside hacket på et tidspunkt, så dit webhotel lukkes, bliver din mail også lukket. Dette sker faktisk ofte og er en meget frustrerende ting, i og med, at din mail som regel er dit kommunikationsmiddel med dine kunder, – og mister du en enkelt eller flere mails kan det være dyrt i sidste ende.
Du bør helt klart at overveje en G Suite som virksomhedsmail, hvis du er afhængig af, at din mail virker 24/7, samt er dit kommunikationsmiddel med dine kunder.
Med en G Suite vil du ikke opleve nogle af de ulemper og udfordringer, som vi nævnte ovenfor, hvis din G Suite er opsat rigtigt. Det vil altså sige, at du altid er sikret en mail, der kører uanset, om din hjemmeside lukkes ned grundet hackere eller at dit webhotel bliver overfyldt eller noget helt tredje.
Foruden dette, er der ved G Suite personlig support døgnet rundt i alle ugens dage. Så har du et problem kl.02.00 om natten, så sidder der altid en medarbejder klar til at hjælpe dig!
Hos Bo-we er, vi altid klar til at give en hjælpende hånd med at finde den løsning, der er bedst for dig og din virksomhed. Vi hjælper også gerne med at opsætte din mail, uanset om det er Gmail eller en webmail, der skal opsættes eller integreres med et mailsystem, – hvis det volder dig problemer.