Kontakt os

Blogindlæg layout

Hvor langt skal et godt blogindlæg være for at blive fundet på Googles søgemaskine, samt hvordan skal det se ud? Dette har vi svaret på i denne guide.

Hvad er en blog?

En blog er en side på internettet, hvor en person; blogger fører en form for dagbog online, der jævnligt opdateres med nye indlæg, emner, links, kommentarer m.m.

Blog kommer fra engelsk, og er en forkortelse af weblog, der er sat sammen af web = internet + log = dagbog eller journal.

Hvad er et blogindlæg?

Et blogindlæg er en artikel, der har til formål at oplyse modtageren. Et indlæg kan have forskellige vinkler, og det er kun fantasien, der sætter grænser, – så det er op til afsenderen; bloggeren.

Men i dag bruges blogs også til andre formål, hvor indholdet ikke direkte er henvendt modtageren, men snarere Googles søgemaskine for at øge din virksomheds synlighed på internettet. Dette bliver også omtalt som “Business blogging”, hvor du forsøger at øge din virksomheds online synlighed.

Hvert enkelt blogindlæg du skriver og udgiver, udgør i alt én indekseret side mere, hvilket øger din potentielle mulighed for at blive fundet i blandt andet Googles søgemaskine og andre, når en kunde søger efter et produkt eller en ydelse i netop din branche. Den synlighed giver dig og din virksomhed en chance for flere konverteringer.

Det, at blogge handler for dig og din virksomhed om autoritet og tillid til dine kunder, hvilket skal gøres ved regelmæssig udgivelse af indhold, der er relevant og som kan have en vis værdi for dine kunder, både dine nuværende, men også potentielle til din virksomhed.

I forhold til, at dit indhold på bloggen skal være relevant og brugbart, så kan du først og fremmest starte med at komme med et svar eller en løsning til et spørgsmål. I og med, at folk, der søger på internettet, ofte stiller et spørgsmål, som de ønsker svar på eller et problem, der skal løses. Her kan du udarbejde et indlæg, og dermed øges muligheden for flere henvendelser sig hos din virksomhed, frem for en af konkurrenternes.

Eksempelvis har mange webshops i dag en blog, som de benytter sig af – blandt andet for at nå ud til nye potentielle kunder. Dertil findes der forskellige online værktøjer, som kan fortælle dig, hvor mange gange, der søges efter noget bestemt om måneden. Ud fra det, kan du udvælge nogle søgeord, der er relevante i forhold til din virksomhed og branche.

Hvis vi tager et eksempel – en løbeshop, der sælger løbesko og -udstyr online. Der er blogindlæg som HV-ord eller diverse top 3 potentielle, set i forhold til, hvad deres kunder søge på. Det kunne for eksempel være, hvilken løbesko skal jeg vælge, som der bliver søgt efter omkring 100 gange om måneden. Dem, der søger efter det, må højst sandsynligt også være interesseret i generelt løb, sko og udstyr. Derfor er dette et potentielt søgeord, hvor du eller I kan udarbejde en guide, der beskriver dette emne med tilhørende links til jeres anbefalinger af forskellige type løbesko.

Ovenstående eksempel er lig med søgemaskineoptimering, hvor der udarbejdes materiale baseret på, hvad folk søger efter, for at blive fundet i diverse søgemaskiner.

Men er det virkelig så nemt? Nej, det er det ikke. Det vil ikke bare strømme ind med kunde på din hjemmeside. Der findes nemlig mange andre virksomheder, der også fokuserer på SEO. Netop derfor er det vigtigt, at dine blog indlæg er optimeret.

Er det ikke forkert (snyd) kun at give det, dine kunder søger efter på Google?

Man kan nærmere sige, er det ikke kedeligt at skrive en masse gode indlæg, som dine kunder alligevel ikke finder? Hvorimod, hvis du foretager en søgeordsanalyse før, du går i gang med at skrive blogindlæg, så ved du på forhånd, hvad der giver mening for netop din virksomhed at skrive om, – ud fra det, som folk søger på, på Google. Dermed kan du skrive en masse godt om præcis det, dine kunder søger efter. Du vil også have mulighed for at gå mere i dybden og vide, at dit indhold er brugbart og dermed give mere af din viden ud. I og med, at det kan give dig flere læsere og måske endda mere salg.

Men hvordan finder jeg ud af, hvad mine besøgende søger efter, og hvad er allerbedst at skrive om? Lige præcis dette har vi forsøgt at gå lidt mere i dybden med, som du finder længere nede på denne side. Du finder det lige her.

Hvor langt skal et blogindlæg være?

Det er et utrolig godt spørgsmål, men der findes dog ikke et helt konkret svar på dette. For der findes nemlig ikke ét bestemt tal, der angiver den korrekte mængde af tekst på en side eller i et blog indlæg.

Som så meget andet, gælder kvalitet frem for kvantitet også her. Kvalitetsindhold er altså vigtigst, idet dine kunder; besøgende og diverse søgemaskiner kan se, om dit indhold er kvalitet eller kvantitet, at du bare skriver en masse for at skrive.

Men som nævnt findes der ingen minimums- eller maksimumsgrænser for, hvor langt dit blogindlæg må være. Men har du et ønske om, at Google skal finde dit indlæg værende interessant, så er vores anbefaling som minimum, at det bør indeholde 500 ord. Dette er det absolutte minimum, også selvom anbefalingen gennem de seneste år har været minimum 300 ord. Men dine chancer for at folk vil finde det i Google Søgning, er utrolig lille.

Men du kan jo altid prøve at give det et forsøg og se, hvordan Google tager imod det. Der er selvfølgelig altid forbundet nogle fordele ved alle ting, og det er der også ved blog indlæg, som er korte. Blandt andet, at det er væsentlig hurtigere og nemmere for den enkelte brugere at læse dit indlæg, dertil kan det også være nemmere for dig at opretholde kvalitet af dit indhold, samt at det måske er lettere for dig at skrive det.

I og med, at vores anbefaling er, at dine indlæg bør mindst indeholde 500 ord, så betyder det ikke, at du bør holde gennemsnitslængden for dine blogindlæg her. Så hvis du kan skrive et indlæg af høj kvalitet, som er på mere end 500 ord, gerne 1.000 ord eller mere, så er det kun et kæmpe plus. Da Google godt kan lide tekst, fordi det er netop det, som den og andre diverse søgemaskiner forstår.

Alt i alt, så er vores råd til dig, at forsøg dig med så vidt som muligt med længere blogindlæg, der indeholder +500, ca 1.000 ord er en god tommelfingerregel, så længe det er af høj kvalitet. Dertil begræns antallet af korte indlæg på din blog, da disse ikke er lige så nemme at få til at rangere højt i Google.

Husk, at et godt blogindlæg på 450 ord højst sandsynligt i sidste ende giver mere trafik og værdi, sammenlignet med et dårligt blogindlæg på 1.200 ord.

Kan et indlæg blive for langt?

Ja og nej. Det kommer helt an på, kvaliteten og relevansen af dit indlæg. Så længe du opretholder kvaliteten og relevansen gennem det, du skriver, så er der ikke en form for maksimumsgrænse.

Men der er også nogle ting, som du bør være opmærksom på, i forhold til, hvis du laver meget lange blogindlæg. Eksempelvis har du større risiko for at miste dine besøgende undervejs, hvis det er enormt langt og tager for meget tid at læse.

Hvad gør vi selv?

Da vi hos Bo-we begyndte med at skrive tekster til undersider og blogindlægs, var vores mål i starten at ramme en længde på ca. 500 ord. Hvor vi siden hen har givet os i kast med at ramme ca. 1.000 ord per indlæg eller side, og til tider helt op til 2.000 ord.

Blog eksempel

Der findes rigtig mange blog eksempler. For eksempel er en blog på en webshop som regel kaldet for en blog, men i visse tilfælde er den i stedet døbt som nyheder, guides eller noget helt tredje. Men tanken bag dem alle er helt ens, og med det samme formål om at levere interessant indhold, som dine kunder leder efter.

Hvordan skal en blog oversigt se ud?

Der er ikke som sådan nogle former for krav til, hvordan netop din blog skal se ud. Selvfølgelig spiller din blogs udseende en væsentlig rolle udadtil. Derfor er det også vigtigt, at du gør dig nogle overvejelser i forhold til design og layout.

I dag findes der utrolig mange, samt gode eksempler på, hvordan en blog kan se ud. Hvis du har en hjemmeside foruden din blog, så er det vigtigt, at din blog stemmer overens med din hjemmeside, så der er en rød tråd gennem den.

Eksempler på blog oversigtssider, der er lavet af os, Bo-we:

  1. Asento 
    Virksomheden Asento kom til os med en væsentlig problematik, som de gerne ville have forbedret. Problematikken på deres tidligere blog oversigt, var det ikke muligt at have alle indlæg på én enkelt side. Dette kom vi med en løsningen til, hvor siden nu trækker 12 indlæg, når du går ind på deres blog, og når du så efterfølgende trykker “Indlæs flere”, trækker den 12 yderligere og når du næsten er nået til vejs ende på oversigtssiden, indlæser den automatisk 12 indlæg endnu. Dette gør den, da funktionaliteten er blevet aktiveret, og trækker automatisk resten af indlæggene ind, indtil der ikke er flere tilbage.
    ILLUSTRATION-ASENTO-BLOG-OVERSIGT
  2. Visual Bornholm
    Magasinet Visual Bornholm havde et ønske om at få en blog, der kunne understøtte deres magasin, der hvert år bliver udgivet. Et af kravene til bloggen var, at den skulle ligne deres andre undersider på hjemmesiden for at bevare den røde tråd. Denne blev bibeholdt ved at benytte samme skabelon, som der er anvendt til aktørernes oversigts- og undersider. Deraf har de fået en blog, der stemmer overens med resten af deres side.
    illustration-visual-bornholm-blog-oversigt
  3. Leagues
    Leagues ønskedes sig et sted online, hvorfra de kunne dele nyheder for alle deres spil. Dermed blev bloggen bygget med en filterfunktion, hvor det tydeligt fremgår på hvert enkelt indlæg, hvilket spil, det handler om for at skabe et godt overblik for deres brugere.

gif-leagues-blog-oversigt

Hos Bo-we er vi altid klar til at hjælpe dig godt på vej med design og udvikling, blandt andet med at designe og opsætte din blog oversigt og blogindlæg, så du har en blog, der er toptunet og klar. Samtidig med at den er tilpasset til din hjemmeside, og præsenterer dine indlæg på en professionel og overskuelig måde over for dine kunder.

Ønsker du at høre mere, om hvad vi kan gøre for dig og din hjemmeside og/eller blog, fanges vi på +(45) 42 360 355 / ap@bo-we.dk

Blogindlæg skabelon

Bag et hvert blogindlæg foreligger der som regel en skabelon, der bruges til opsætning og formatering af tekst, billeder, videoer osv. En skabelon er til for at gøre det nemmere og mere strømlinet for dig, der skriver indlæggene og for dine læsere; kunder.

Derfor anbefaler vi, at du finder en overordnet skabelon, som du anvender, når du laver et blog indlæg. Blandt andet for at undgå, at det ikke kommer til at virke rodet og uoverskueligt at læse og finde hoved og hale i.

En blogindlæg skabelon kan eksempelvis se sådan her ud i praksis:
eksempel-blogindlaeg-skabelon

Den ovenstående illustration af en skabelon til indlægs, finder du hos Asento. Vi har nemlig bygget en blogindlæg skabelon til dem, hvor man først bliver mødt af et stort fængende billede i toppen. Nedenunder billedet er der en grå boks, hvor der er mulighed for at give et lille udsnit af tekstens omdrejningspunkt.

I venstre side findes der en indholdsfortegnelse, som er lavet til de besøgende, så de nemt kan danne et overblik og finde netop det, de leder efter – ved blot ét klik.

Al indhold, som Asento tilføjer og skriver i det enkelte indlæg, har de fuld kontrol over. De har nemlig mulighed for at indsætte tekst sektioner, billeder og videoer, FAQ, tips (højre side) m.m., fra bagpanelet af. Disse funktioner og muligheder er forskellige fra indlæg til indlæg, men den vigtige pointe er, at indlæggene altid følger den samme (overordnede) skabelon på alle sider. Det vil sige et billede øverst, indholdsfortegnelse til venstre med kontakt sektion og i midten grå boks og tekstfelt.

blogindlaeg-skabelon-eksempel-asento

Hvordan skal din blogindlæg skabelon se ud?

Det kan nemlig være en rigtig god idé, at du laver din egen skabelon eller får nogen til at lave en til dig, som du kan følge. Så ved du altid, hvordan du kan opsætte dine indlæg, samt hvilke muligheder du har layoutmæssigt. For eksempel, hvordan du kan skrive din tekst – måske opdele den i forskellige tekst sektioner. Det er rigtig ærgerligt at skrive en god tekst med billeder og diverse, og så er det ikke muligt at opsætte det, så det ser pænt ud. Husk på, hvis du selv føler det virker uoverskueligt og ser rodet ud, så vil dine kunder helt sikkert også synes det.

På baggrund af ovenstående, bør man som det første i forbindelse med en blog at få lavet et design på den, samt opsat den. Dette er det første trin, i vores øjne.

I forhold til blogindlæg layout, så skal du ikke begrænse dig, der, hvor du skriver indhold til din side. Det vil være rigtig ærgerligt, hvis du eksempelvis ikke kan lave en bestemt sektion, som du gerne vil, og dermed er nødsaget til at tage kontakt til en udvikler. I og med, at du har behov for en eller flere funktioner løbende til din blog, som blandt andet er med til at layoutet af dine indlæg er præsentable, og at du har mulighed for flere opsætningsmuligheder med diverse sektioner. Dette kan altså blive en dyr fornøjelse i sidste ende, derfor bør du tænke over, hvilke funktioner og sektioner, du godt kunne tænke dig, ind fra start af.

Vi har hjulpet dig lidt på vej, så du på forhånd har en mulig tjekliste, som du kan bruge og måske få inspiration fra, til hvilke sektioner, du gerne vil have på din side.

Eksempler på sektioner til dine indlæg:

  • Tekst – Mulighed for selv at bestemme størrelse (H1, H2, H3), farve og format af teksten.
  • Links – Muligt at indsætte links til diverse sider. Medier (mediebibliotek) – Mulighed for at indsætte billeder og videoer, samt bestemme størrelsen af disse.
  • FAQ – Mindre sektioner, der kan udvides. Disse er også kendt som FAQ sektioner.
  • Indholdsfortegnelse – Gør det nemt og overskueligt for dine brugere; kunder med en indholdsfortegnelse over indlægget, så de nemt kan finde det, de leder efter.
  • Call to Action – Hjælp din læser eller kunde med at gøre noget, guide dem i din retning. Det kan være, du beder dem om at kontakte dig, eller de selv ønsker at ringe til dig, så er det oplagt, at dine kontaktoplysninger fremgår. Så de nemt kan komme i kontakt med dig. Ellers også kan det at de skal skrive sig op til dine nyhedsbreve, eller downloade et værktøj m.m.
  • Rokering – Gør dig selv en tjeneste, og sørg for, at du nemt kan flytte rundt på sektionerne i dit indlæg.

Hvad bør et blogindlæg indeholde?

Et blogindlæg bør indeholde flere elementer, både for at gøre det nemmere for dig selv, – at anskue dine indlæg, men også for dine læsere, – at gøre dem tilfredse og trygge ved dig eller din virksomhed.

#1 God overskrift
Først og fremmest skal du give dit blogindlæg en god overskrift eller titel, som er fængende og dækkende over for dine læsere. Din overskrift kan også være medvirkende til at dine nuværende læsere samt potentielle klikker ind på din side, og læser dit indlæg. Dertil skal den også fortælle, hvad dit indlæg handler om.

Eksempel: To forskellige overskrifter Den første “Facebook annoncering”, og den anden “Laver du også disse fatale fejl i din Facebook annoncering”.

Ved at du blot tilføjer lidt “fylde”; ord til din overskrift, kan du lave en kedelig overskrift om til en mere interessant og fængende titel. Dette kan påvirke dine kunder eller læsere til at vil læse det, som du har brugt tid på at skrive.

Ud over at din overskrift skal være H1, skal du også anvende en række H2’er og eventuelt måske H3’ere i dit indlæg. Disse underoverskrifter er med til at inddele dit indhold i flere (under-)afsnit, samt beskrive dem.

#2 Afsnit
Anvend afsnit, når du skriver indhold; tekst til dine indlæg. Inddel dermed din tekst, hvor det giver mening og brug gerne underoverskrifter: H2’ere og H3’ere. Derudover kan du også fremhæve vigtige ord eller sætninger med fed.

Begynd dit indlæg med en introduktion, hvor du præsenterer din tekst for læseren. Efterfølgende kommer al den tekst, som du har imellem dine underoverskrifter, som er brødteksten. Her forklarer og fortæller du, samt uddyber vigtige pointer. Til sidst runder du af med en afslutning eller konklusion på dit indhold.

Så groft sagt, skal dit blogindlæg indeholde en introduktion, brødtekst og en afslutning og ind imellem nogle underoverskrifter og billeder.

#3 Billeder, videoer, grafer osv.
Gør dit indlæg mere interessant at læse ved at anvende relevante billeder, videoer eller grafer, der underbygger det, du skriver.

Brugen af eksempel billeder, grafer, farver, sektioner m.fl. er også med til at gøre det lettere for dine besøgende at finde dine indlæg interessante samt lysten til at læse dem.

Eksempelvis, hvis du har skrevet mellem 750 til 2.000 ord ud i en lang kladde, vil (meget) ganske få læse dit indlæg. Men hvis du derimod anvender lidt farver, billeder, sektioner og måske en FAQ, er du med til at gøre det lettere for dine besøgende at finde dine indlæg interessante samt lysten til at læse dem.

Ovenstående eksempel har vi illustreret nedenfor. Til venstre, har man gjort sig nogle overvejelser i forhold til opsætning af blogindlæg, med blandt andet diverse små detaljer, som en orange og en grå tekstboks, en FAQ og et billede m.m. Hvorimod til højre, har man bare skrevet en masse tekst uden at skænke layout en tanke. Dette får indlægget til venstre til at virke indbydende, sammenlignet med det til højre, som virker uoverskueligt og kedeligt.

Så derfor brug lidt ekstra tid på at gøre dine indlæg interessante og præsentable at se på, og dermed vække dine besøgendes interesse for at læse dine blogindlæg.

Eksempel-brugen-af-billeder-og-farver-vs-intet-blogindlaeg

#4 Linjeafstand
Et andet vigtigt element, du bør have i mente, er læsbarhed. Det vil sige, om dit indhold er let læseligt overfor dine læsere.

Du kan behjælpelige det, ved at prøve at se, om du kan indstille linjeafstanden samt mellemrummene ved hvert afsnit eller sektioner, – for ellers bliver det utrolig tungt for læseren.

Vi har lavet et eksempel, der viser, hvordan linjeafstanden bør være og se ud, og hvordan den ikke skal være. I den nedenstående eksempel er teksten den samme både til venstre og højre. Den eneste forskel, der er, er linjeafstanden. Teksten til venstre er langt mere læsevenlig, sammenlignet med teksten til højre, som nærmest er svær at se.

Eksempel-linjeafstand-vs-ingen-linjeafstand

Derfor er linjeafstand og mellemrum to vigtige faktorer, som du skal være opmærksom på. Det skal nemlig være behageligt for dine besøgende at læse den tekst, du skriver, ellers så læser de ikke.

#5 Søgemaskineoptimering (SEO)
Søgemaskineoptimering spiller også en vigtig faktorer, hvis du ønsker, at dine skrevne indlæg skal findes af Google. Dette kan give dig besøgende, som forhåbentlig kan blive til potentielle leads, hvis det ønskes og i sidste end skabe lidt indtægt.

Men hvordan finder Google netop frem til dit indlæg og rankere det i toppen? Det er desværre en kæmpe gåde, i og med, at der findes mere end 200 parametre, som de rangere sider ud fra. Men der findes også nogle konkrete ting, som er relevante og vigtige for dig, der gerne vil blive fundet på Google.

Nogle af de konkrete ting, som du bør være opmærksom på er Overskrifter. Overskrifter er utrolig vigtige, da det nemlig er det, som Google ser på, og ud fra dem klassificerer emnet på dit indlæg.

Derfor er det vigtigt, at du anvender det, der hedder “Headline tag”. I WordPress er det oftest kaldet for overskrift 1, overskrift 2, overskrift 3 osv.

H1
I dine indlæg skal du anvende én enkelt H1, som overskrift, – heriblandt bør dit søgeord indgår.

H2
H2’er må du gerne benytte dig af flere gange i dit indlæg, men selvfølgelig med måde. En god tommelfingerregel er at bruge 1 til 3 H2’er i et blogindlæg på 500 til 1.000 ord. Der er ikke nogle krav om, hvor mange du skal anvende, men det skal føles naturligt, ellers vil Google se ned på din side.

H3
Det anbefales også, at du benytter H3’ere, når du skriver. Det er ikke et krav, at du anvender denne slags overskrift al for mange gange. Men er det muligt, og giver det mening, så benyt dig gerne af den.

Hvad med de andre formaterede overskrifter?
Der findes også H4, H5, H6 af formaterede overskrifter, som man kan benytte sig af. Det er sjældent, at det bliver nødvendigt at anvende, så mange forskellige overskrifter, der er formateret. Desuden vægter Google heller ej disse særlig højt, i og med, at H1 er den allervigtigste, hvorimod H6 er den mindst vigtigste af nævnte overskrifter.

Generelt, så har disse slags overskrifter også en lille relevans, i forhold til brugervenlighed og SEO. Disse forskellige formaterede overskrifter H1 til H6 kan du anvende til at signalere, hvad Google skal lægge vægt på.

Eksempel på brug af H-tags (layout):

H1:
– Tekst

H2:
– Tekst

H2:
– Tekst

H3:
– Tekst

H2:
– Tekst

Sådan finder du relevante søgeord til dine blog indlæg
Det, at finde søgeord, som er relevante til sine indlæg kan være ret simpelt og forholdsvis ligetil. Det kræver dog, at du skal benytte dig af et tredjeparts værktøj, der hedder Ahrefs. Dette værktøj er designet til at hjælpe dig med søgemaskineoptimering.

Nedenfor finder du en video, som vi har udarbejdet. Denne video viser dig, hvordan Ahrefs fungerer, samt hvordan du selv finder brugbare søgeord og arbejder med disse.

Det er vigtigt at nævne, hvis du har budgettet og et ønske om at arbejde målrettet med søgemaskineoptimering, anbefaler vi, at du tager fat på en virksomhed eller bureau, der tilbyder søgemaskineoptimering. Dette gør vi, da de kan hjælpe dig godt i gang, så du kan komme godt fra start af.

#6 Estimeret læsetid
Hjælp dine brugere eller besøgende på vej ved at angive den beregnede læsetid for det enkelte blogindlæg. Dette er særligt vigtigt i forbindelse med dine lange indlæg, der nemt kan se enormt lange og uoverskuelige at gå i gang med at læse. Men som regel tager disse kortere tid at læse, end hvad man forestiller sig.

Derfor anbefaler vi ofte vores kunder, at give deres læsere en indikation af, hvor lang tid, det cirka tager at læse hvert enkelt indlæg.

Dette kan gøres nemt ved hjælp af et plugin, der kan estimere læsetiden for dine indlæg.

Hvorfor skal du være opmærksom på dit blogindlæg layout?

Der findes rigtig mange grunde til, hvorfor det godt kan betale sig, at du gør lidt mere ud af dit blogindlæg layout, og lægger tid i det.

Først og fremmest førstehåndsindtrykket. Det er, det signal, din virksomhed udviser og lader andre mennesker dømme den ud fra. Her er det vigtigt, at du ikke “skræmmer” dine besøgende læsere væk, men derimod “holder på dem”, og dermed bør din virksomheds hjemmeside, blog og sociale medier også være så professionel som muligt.

Et god førstehåndsindtryk er alfa omega, når man skal møde potentielle kunder. Dette er også gældende for det online førstehåndsindtryk af en virksomhed.

Dernæst er det vigtigt, at du fanger den besøgendes; kundens opmærksomhed. Måske gennem en fængende overskrift på dit blog indlæg.

Hertil kan det hjælpe at styrke dit indhold, for eksempel hvis du har et vigtigt budskab eller pointe, som du gerne vil formidle til dine kunder. Kan du nemt gøre det ved små ting, såsom brug af billeder, videoer, tabeller, opstilling, formatering eller noget sjette, til at styrke dit budskab.

Blogindlæg eksempel

Vi har fundet vores tre bedste bud på et blogindlæg eksempel frem, som du drage inspiration fra, samt få viden om, hvilke tanker vi har gjort os under design og udvikling af disse blogindlæg skabeloner.

Det er vigtigt at nævne, at der ikke findes nogle rigtige eller forkerte design til en blog. Dette er meget individuelt, – og hvad man for den sags skyld synes om. Overordnet så handler det om at gøre tingene simple, og at det stemmer overens med din nuværende hjemmeside.

Leagues.gg
Leagues kom til os med et ønske om at have mulighed for at promovere nogle af deres spille-optagelser igennem blogindlæg, og derudover også have muligheden for at lave længere indlæg.

Derfor udarbejdede vi to forskellige skabeloner til dem, men stadig hvor disse stemmer overens med resten af platformen – for at opretholde den røde tråd.

Design 1: Det første design, som vi har lavet en simpel blogindlæg skabelon, hvor fokus netop er at fremhæve optagelsen. Derfor er det også det første, som deres spillere ser, når de kommer klikker ind på indlægget.

Leagues.gg-blogindlaeg-skabelon-1

Design 2: Fokus for det andet design var længere blogindlæg med tekst, billeder, videoer og links. Dermed lavede vi det, så det var nemt for ejerne at opsætte denne form for indlæg med billeder, videoer og links.

Leagues.gg-blogindlaeg-skabelon-2

Visual Bornholm
Visual Bornholm fik lavet en blog indlæg side, der stemmer overens med alle deres andre sider på hjemmesiden. Fokus for Visual Bornholm var at fremhæve deres billeder og sætte dem i fokus på siden.

Design 1: Med denne skabelon har de mulighed for, at inde på selve blogindlægget at lave de sektioner, som også er mulige at oprette på de andre sider. Dermed har de fuld kontrol over blogindlæg siden.
visual-bornholm-blogindlaeg-skabelon

 

Hvis du ønsker hjælp til design og udvikling af din blogindlæg skabelon, er vi klar til at hjælpe dig. Vi tager et grundigt kig på din hjemmeside og opsætter altid en blog, der passer til resten af din side, så den føles som en naturlig del af hjemmesiden.

Du kan kontakte os på +(45) 42 36 03 55 eller ap@bo-we.dk

Hvordan laver man en blog?

For at lave en blog, skal du igennem nogle trin, før du er i mål. Disse trin er lidt forskellige, alt efter, om der er tale om en WordPress eller Shopify løsning.

Lav en blog i WordPress

Har du en WordPress løsning, så er blog systemet faktisk allerede en del af WordPress. Det vil sige, at du ikke behøve at få nogen til at udvikle et helt blog system for dig, hvis du på forhånd har en WordPress side.

Ønsker du at gå lidt mere i dybden med, hvordan du nemt selv opretter en blog på din side, så har vi tidligere berørt dette område: lav en blog i WordPress. Du kan læse det her.

Blog i Shopify

Hvis du har en Shopify løsning og ønsker at inkorporere en blog, så du kan skrive gode, brugbare indlæg til dine kunder. Så anbefaler vi, at du følger guiden “Add a blog to your online store”, der er udarbejdet af Shopify. Her går de i dybden med, hvordan du opretter en blog til din Shopify løsning.

Indholdsfortegnelse
Brug for hjælp?
Send en mail til bo-we webbureauap@bo-we.dk Ring til Bo-we webbureau+(45) 42 36 03 55

Andreas Pedersen

Direktør / udvikler

Andreas Pedersen - Direktør for Bo-we webbureau